
Però de tots els ingredients que formaven aquella mítica sèrie, voldria aturar-me a la seva música. El bon gust dels productors va quedar pales en tots els elements de la sèrie, i això inclou, especialment, la seva banda sonora. Formada per peces mítiques de Phil Collins, Tina Turner, Genn Frey, Simply Red o Dire Straits, la banda sonora de Miami Vice trobava el seu eix vertebrador en les composicions creades, en exclusiva, per Jan Hammer.
Quan el terme “Chill Out” es trobava encara a les beceroles, aquest compositor nascut a Praga al 1948, va donar, quasi sense voler, un impuls al que, a molta honra, alguns anomenen musica de laboratori.
El fet que les seves composicions nasquessin al disc dur d’un ordinador no va impedir el reconeixement d’artistes de la talla de Jeff Beck, Al Di Meola, Mick Jagger, Carlos Santana, Stanley Clarke, Neal Schon o Elvin Jones, amb qui va treballar fins al punt de compartir “directes” amb algun d’ells, fet que demostra que la “musica de laboratori” es pot portar, sense complexos, al damunt d’un escenari.

Il•lustrar aquest “post” amb una peça de les que Hammer va composar per Miami Vice, ens podria portar al recurs fàcil d’incloure un vídeo de temes com “Crockett’s Theme”, “Miami Vice Theme”, “Theresa” o “Tubbs and Valerie”. Massa típic. Permeteu-me ser original i mostrar-vos una de les peces menys conegudes de la sèrie i, per al meu gust, una de les millors. “Marina”, una d’aquelles composicions que us posaran la pell de gallina i us faran preguntar com és que no l’havíeu sentit fins ara.
Que la disfruteu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada